15 ноември 2007 г.

Да намериш роднини

Днес намерих едно „клонче” от родословното си дърво или по-точно то ме намери в нета, благодарение на блога. Ако си спомняте, в коментарите понякога се появява една Виолета, дето не пише откъде е и коя е точно. Та тя излезе „от нелегалност” след молбата ми преди два дена. После се оказа, че сме трети братовчеди, но само сме се виждали в детството си и тя дори няма спомен, защото е малко по-голяма от мен. Е, аз имам спомени, но пак нямаше да я позная.

Ето писмото й. Пускам го без съкращения. А на снимките е нейното семейство:

Здравейте, Светлана!

Казвам се Виолета Петкова Димова. На 36 г. съм, родена съм в с. Търнава, общ. Б. Слатина. Баща ми е Петко В. Тутовски, а майка ми е Петра Рокова Бодурова и е от Бърдарски геран. Сега съм омъжена и живея в град Тервел, обл. Добрич. Имам чудесен съпруг и прекрасни 15-годишни близначки – Тиша и Поля. Със съпруга ми сме начални учители в местното училище – обичаме си работата и сме щастливи. По няколко пъти в годината си ходим в Търнава – при майка ми и баща ми.

Но в Бърдарски геран вече нямаме нищо,... само незабравими спомени от безгрижното ни детство (имам по-малка сестра – Росица)... и ... двата гроба на баба – Мария Иванова Бодурова (Кюрчева) и на дядо Роко Гюков Бодуров...

Доволна съм, че имам интернет и това ми позволява да получавам информация за Бърдарски геран, а отскоро и благодарение на теб. Откакто те открих, няма ден в който да не прочета какво си публикувала във Falmis и се радвам и плача на всяка твоя дума...
Ако мислиш, че си заслужава да си общуваме, ще ме направиш безкрайно щастлива!

Виолета




И понеже днес е ден за откриване на роднини, Виолета ме помоли да издирим заедно с всички вас, читателите на блога, нейни отдавна „изгубени” роднини в Банат. Изчезнали са след кървавите събития в Румъния при свалянето на Чаушеску. Нямат никакви вести за тях оттогава.
Жената се казва Анна Иванова Бодурова, родена през 1949, била е лаборант в зърно-базата в Тимишоара. Съпругът й е Луко Койов, роден през 1945г., работил до 1986г. като шеф на зърно-базата. Имат 2 осиновени деца - Луко и Петронела.
Анна имала сестра Мария, а баща им загинал на жп-прелез – не се знае коя година.

Моля всички банатски българи от Бешенов и Тимишоара, които се сетят кои са тези хора, да ми пишат. А най-щастлива ще е Виолета, ако намерим роднините й и отново се свърже с тях.

3 коментара:

Анонимен каза...

da tezi sa saptvite. as gi poznavam.



danku vaszilcsin -star besenov

Falmis каза...

Данко,

Как да се свържем с тях?
Пиши ми на имейлите, който дадох в една от предишните публикации. Дай някакъв телефон или имейл или каквото и да е за връзка.
Много се радвам, че търсенето на роднини работи така добре! :)
И че толкова бързо реагира на молбата.
Представяте ли си какво можем да направим, ако заработим всички заедно?

Анонимен каза...

Радвам се, че толкова бързо се обади човек, който познава леля Анче и Чичо Луко.
Данко, може да пишете и на мен на divitipo@abv.bg