13 май 2008 г.

Гласът на Радио „Тимишоара” на палкенски

От скоро предаванията по радио Тимишоара на банатски български диалект, които се излъчват в неделя от 16 до 16,30 ч., се водят от Николета Чокань (Nikoleta Ciocani). Могат да се слушат онлайн от сайта на радиото в реално време и на запис от блога на Ник Марков.
Днес се обадих на Николета да я поздравя и да я помоля да напише нещо за себе си за слушателите си в България.
Може да се каже, че банатските българи от цял свят вече си имат и половин час радио-време, но за целта трябва всички да помагаме на Николета с предложения, мнения и най-вече с много новини.

Ето какво написа тя:

„Казвам се Николета Чокань. Родена съм на 12 май 1980 г. Завърших висше образование в Тимишоара, във факултета по химия, и се дипломирах като учителка по химия.

Преподавах една година френски език в едно село, после една година работех във фирма като митнически заявител, една година и няколко месеца в институт за клинични изследвания в Тимишоара като бях представител за България. Във Варна открихме представителство и работех с лекари от София, Плевен, Пловдив и Варна.

От две години работя в Областната администрация в Тимишоара като съветник на областния управител по проблемите на банатските българи. Едновремевно с това съм Съветник и на народния представител на българите в румънския парламент г-н Миркович. Едновременно съм и секретар в седалището на Българското дружество от Банат, Румъния.
Редактор съм в Радио Тимишоара от две седмици и на 11 май бе излъчена първата ми емисия на български палкенски език.

Не съм омъжена. Имам прекрасни родители, които живеят в Стар Бешенов, и брат, който живее със семейството си също в Бешенов.

Говоря румънски, български, френски, английски и малко немски и руски.

Поздравявам Ви всички и чакам от Ваша страна предложения каква би трябвало да бъде емисията, какво бихте искали да слушате и най-вече бих искала да Ви помоля да ми пратите хубава българска музика – народна или каквото се слуша в България, която бих могла да пускам по радио Тимишоара.

Прегръщам Ви и Ви уверявам, че винаги сте добре дошли - чакам Ви с идеи!

Николета
eticiocani@yahoo.com

Няма коментари: